فریزی مشهد ، طبیعت چشم نواز دره های بینالود
نوشته شده توسط : gheirati

فریزی مشهد که با لقب نگین درخشان شناخته می شود یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این شهر است. این منطقه در میان رشته کوه های بینالود قرار گرفته است. اگر با تور مشهد سفر کرده اید، می تواند در 74 کیلومتری مشهد به این منطقه گردشگری برسید. منطقه ای در دره های بسیار سرسبز بینالود که هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

فریزی مشهد ، طبیعت چشم نواز دره های بینالود

اگر کنجکاوید ک بدانید فریزی به چه معناست ما شما را راهنمایی خواهیم کرد. فریزی از دو کلمه "فر" و "زی" تشکیل شده است. که فر به معنای شکوه و عظمت و زی یعنی زندگی ست. فریزی مشهد از جمله جاهای دیدنی است که در روستایی واقع شده. روستایی در جنوب غربی مشهد که 75 کیلومتر با آن فاصله دارد.

کوهستانی بودن این مکان چشم انداز بسیار زیبایی را در دل کوه های سرسبز به وجود آورده است. اگر در مشهد اقدام به رزرو هتل کرده اید و تمایل دارید از این جای جذاب دیدن کنید باید از جایگاه آن مطلع باشید. این منطقه در امتداد جاده آسیایی است و از داخل شهر گلبهار می گذرد و در روستای فریزی واقع شده است.

دانستنی هایی از روستای فریزی مشهد

قبلا معنی نام این منطقه جذاب و دیدنی را برایتان توصیف کردیم. اما در یکی از کتب ادعیه برای نام این منطقه این چنین نوشته شده است که قبل از حمله مغول نام فریزی مشهد "ذی امان" یا "ذی امران" بوده است.

همانطور که گفتیم این طبیعت زیبا در دل کوه قرار دارد. اما راه های رسیدن به این منطقه در روستا آسفالت است که در مسیر می توانید شاهد مناظر چشم نواز زیادی باشید. از این مناظر موجود در روستا می توان به جویبارهای روان، طبیعتی سرسبز و آرامش بخش و آب و هوای بسیار معتدل و روح نواز به همراه مردمانی مهربان و مهمان نواز اشاره کرد.

دانستنی هایی از روستای فریزی مشهد

مردم منطقه فریزی مشهد بیشتر به کار کشاورزی مشغول هستند. اگر به دنبال سوغاتی از این منطقه دیدنی بودید می توانید از گردو و عسل مرغوب آن خریداری کنید. به دلیل کوهستانی بودن روستای فریزی، بر روی کوه ها در زمستان همواره برف است. هنگامی که این برف ها آب می شوند آب روستا از طریق سد چناران که در بین روستاهای خیج و آبقد قرار دارد تامین می شود.

اقلیم و فرهنگ مردمان روستای فریزی

مردم روستای فریزی مشهد معمولا ترک یا کرد هستند. زبان این مردم دری است. اکثر این مردمان را می توان در سبزوار و نیشابور هم پیدا کرد که بعد از حمله مغول از این شهرها کوچ کردند.

شواهد و بررسی ها نشان می دهد روستای فریزی مشهد، در گذشته محلی برای کاروانسراها و رباط ها بوده است. اگر به دنبال رزرو هتل مشهد در نزدیکی این منطقه هستید باید بدانید که رزرو هتل در این مکان وجود ندارد. چرا که فاصله این روستا از مشهد تقریبا زیاد است.

اقلیم و فرهنگ مردمان روستای فریزی

اما اگر اهل کوهنوردی هستید و علاقمند به این رشته ورزشی می باشید کوه های بینالود فریزی مشهد بهترین گزینه برای شما است. همچنین می توانید گیاهان دارویی پر خاصیتی را بر روی این کوه ها پیدا کنید. گیاهانی نظیر اسطوخدوس، آویشن، کاکوتی، ریواس، قارچ، زرشک، خرشتر، بارهنگ و ...





:: برچسب‌ها: روستاهای مشهد , رشته کوه بینالود , گردشگری , رزرو هتل مشهد , تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: